2010. október 5., kedd

Az én "frizbim"...

Emőke kérésére válaszolva: Ezek igazából mintás fonalak, csak a fazon az, amit figyelni kell kötés közben, a minta magát készíti.


Miután figyelmesebben elolvastam Ercsu leckéjét, rá kellett jönnöm, hogy ez lényegében az Ő sapkája. Előtte nem néztem, mit is írt, csak a videókat a Barkán. Úgyhogy nem ékeskedem idegen tollakkal, ez Ercsu "frizbije"




Itt valamennyi sapinál egy "kaptafát" használtam, mivel azonos vastagságú fonalakról van szó, 5 deka/ 150 méter, és 4-es zokni-,illetve körkötőtűt használtam.

Kezdés: 90 szemet szedtem fel, kinek mi áll kézre, itt az olasz kezdést alkalmaztam, lásd Barka Kötősuli, Ercsu sapkája.

Kb. 4 centis passzé után, minden 2. szemet megdupláztam, ekkor tettem át a szemeket rövid damilos tűre, hogy összeérjenek kényelmesen, és az első szemhez jelölést raktam.

15 cm sima kötés után kezdtem a fogyasztást, 135 szemem volt, először minden 14. és 15. szemet kötöttem össze simán, majd ennek megfelelően, két soronként ismételtem a fogyasztást, persze a kötés szorossága nem egyforma mindenkinél, ezért ellenőrizni kell, milyen mértékben fogy a belső bősége a sapinak, ha túl rövidnek tűnik, akkor lehet 3 soronként is fogyasztani.addig fogyasztom, amíg már minden szem elfogy,(a 15 szemes adagokból) tehát mikor már nincs mivel összekötni, ekkor pár kört kötök a megmaradtakkal, és a szálat eltépem, áthúzom. Nagyjából kész is van.

1 megjegyzés:

Ilona írta...

Köszi Moncsi! Nagyon klassz, érthető a leírás, én is kötök nemsokára egyet.

Környe Márciusban