2009. április 3., péntek

Intelligens krémes ( 2009.november 9-én)

Már lassan egy hónapja jártam itt, ideje volt valami sajáttal előrukkolni. Ma délelőtti "elkövetésem" eredménye.

Íme a recept:Hozzávalók:
8 tojás

30 dkg cukor

15 dkg vaj 

10 kanál liszt

6 csomag vaníliás cukor

1 liter tej

Elkészítés:
1. A 8 tojás sárgáját 30 dkg cukorral és 15 dkg lágy vajjal habosra keverjük.
2. Apránként hozzáadunk 10 kanál lisztet, 6 csomag vaníliás cukrot és 1 liter tejet.
3. Végül belekeverjük a tojások felvert habját.
4. Hideg sütőbe tesszük. 15-20 percig a legmagasabb fokozaton hagyjuk, majd takarékra vesszük, és 1 és negyed óra alatt készre sütjük (a sütőt sülés közben nem szabad kinyitni).

Nagyon klassz, mert alul marad a tészta rész, azután a krémes és felül a habos rész.

4 megjegyzés:

nöné írta...

Hogy van ez, te Moncsi? Miután teljesen összekeverem a hozzávalókat, sülés közben szétválogatja magát? Besza...k, ezt ki kell próbálni!

Moncsi írta...

Igen, robotgéppel kevertem, a habot pedig csak kézzel, lazán, és nagyon lassan sütni, úgy, ahogy írva van. Én sem gondoltam, de sikerült. Papróbujtye! Nosza!

ercsu27 írta...

Ezt én is szoktam sütni, nagyon finom és okos süti. :-)
Kakaósan is tuti ám! :-)

nöné írta...

Hát, nekem ez a krémes túl intelligens volt, és úgy döntött, hogy sztrájkol. De másnap egész ehetővé érett a dolog. De hol van a - nem Damon Hill, hanem - hab? Mint sokmindent, ezt sem adom fel, legközelebb újra nekiveselkedek. Megjegyzem, egy fél tepsivel én ettem meg, szenvedem is, tiszta csalánkiütés vagyok ennyi tojásos-tejes dologtól:o)))

Környe Márciusban