2011. június 20., hétfő

Anyátok pitája...

Kicsit messziről kell indítanom a történetet, a múlt szerdától, amikor is majdnem kétperces hír lehettünk volna a tényekben. Balázs vette észre véletlenül. hogy sziszeg a flexibilis gázcső a főzőlyukamban. Még, jó, hogy bele nem léptem... Emiatt aztán másnap nem tudtam főzni a hagyományos módon, hanem évek óta először elővenni kényszerültem a Papától kapott hot platemet. Először is ropogós csirkefalatok fűszersóba forgatott sertésmájat sütöttem benne, és jóóó lett! De mivel a külön bejáratú ezermesterem, apa, kicserélte a csövet, így a gépezet visszakerült a szekrény mélyére. Viszont, a kertben jártamban, a cukkinibokrok környékén, megint felrémlett előttem a lehetősége a használatának, grillezett zöldségeket vizionáltam...Sok lehetőség még nincs, de pár fej hagyma és pár sárgarépa társaságában már hasznos volt újra elővenni.
Valamint rejtőzött még a fagyasztóban olyan 30 dekára való, kockázott csirke-cici, az sokat dobott rajta. :)
60 deka rozslisztből sütöttem hozzá "köretnek" pitát, Limara receptje alapján.(amit most nem találok :((()Na ekkor kérdezte B., hogy mit gyúrok, gömbölyítek. Válasz: ez lesz "Anyád pitája".Pár hibát azért elkövettem velük kapcsolatban, nem szabad nagyon kinyújtani, és inkább nyújtófával kell, mint kézzel húzogatni. Azért elsőre nem rossz. Annyira rusztikusak lettek, hogy már -már rondák.






4 megjegyzés:

nöné írta...

Jó nagy pitád van:o) Gusztusosak a rusztikus pitáid valóban, biztos finom is volt.

Moncsi írta...

Köszi, Gyöngyi! Magamtól is rájöttem. :))Kicsit talán sós lett, de nem száradt ránk.

Babi néni írta...

Még jó, hogy nem lettetek a híradóban!

Aztán meg volt már olyan csoki is, amit azzal reklámoztak: ronda és finom. És ez a pita szerintem sokkal szebben néz ki annál. :o)

Zsófimamája_Gabi írta...

Basszus de guszta:)) (Bocsi:)

Környe Márciusban