2009. július 8., szerda

Moncsi eloszlat...

Ha bárkinek cseppnyi kétely lakozna szívében afelől, hogy normális vagyok, akkor íme bizonyságul, hogy nem addig'a. Nekem nem volt elég a nagy fazék lekvár alapanyag, reggel fél hétkor nekiálltam fűzni, na nem gyöngyöt! Fokhagymát. Passzol a barackhoz, lehet, de nem próbáltam. Viszont jól beillatosítottam vele a kezem. Talán a koleszterinszintem sem emelkedett, mialatt a két kis gyöszös füzért elkészítettem. Voltak olyan hagymácskák, melyek dugványozáskor nagyobbak voltak, mint fűzéskor. Hála a kedvező időjárásnak.

Szerencsére mégsem lett ma kánikula, és huzat dolgában is jó volt a helyzet, fél kilenckor "beröffentettem" a gázt a barack alatt. Tudtam, hogy nem félóra alatt lesz kész, de már éreztem az ízét a számban, és a lekvár alá kívánkozott valami, amire rá lehetne kenni. Végülis a fahéjas, fonottas kalács mellett döntöttem, de a receptet ne kérjétek, mert teljesen hangulatilag adagoltam a hozzávalókat.Nagyjából egyszerre sikerült elkészülni mindkettővel,/áll a fakanál, most kész! / tenyérnyi helyet sem szabadonhagyva a főzőfülkében. A megtöltött üvegekről nem készült kép, 16 darab (7 decis befőttes) lett, most egy két napig hűlnek, takarók alatt, magukra cuppantva a tetőt.

5 megjegyzés:

Maris írta...

Hősnő vagy, Moncsi!
Pihenésképp gyere, nézd meg az új kendőmet :-)

Amúgy mit csináltok ENNYI lekvárral? :-O

ercsu27 írta...

Egyetértek Marissal! Egy hős vagy!

Húúúú, az a kalács! :-)

Timici írta...

le a kalappal, Te aztán nem aprózod el, se a kendőket se a háziasszonyi teendőket;o)
baracklekvárt imádom, nagyikám is tett el nekem idén, én meg meggyet főztem, de még nem kóstoltuk. Kalács nagyon guszta és a fokhagyma is. gratula!

gabcsap írta...

Azta,te aztán nem lazsálsz:)

Én nem tudom magam mostanában még a sütésre se rávenni,nemhogy lekvár főzésre. Pedig szeretném mindkettőt,de néha örülök,ha az ebéd megfő a skacok mellett:)

Moncsi írta...

Gabcsap, mikor az enyémek akkorák voltak, mint a Tieid, én sem törtem magam, össze, de most is lusta vagyok, mint a föld, ezek csak ilyen időleges "fellángolások".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rendszeres olvasók

Címkefelhő

"...ott születtem én..." (1) "crochet baskets" (1) "little girl"hat (1) "owl"mittens (1) ( násá nóvaja szobáká (1) Adamas shawl (3) Adamas shawl. (1) Aeolian shawl (11) ajándék (2) bag (1) baltic blossoms (2) calorimetry (4) crochet (2) crochet bag (1) crochet bolero (1) crochet butterflies (1) crochet butterfly pattern (1) crochet doilies (5) crochet hat (1) crochet shopping bag (1) crocodile stich (1) család (4) Echo flower shawl (1) ékszer (1) emlékezés (4) entrelac knitting (1) fingerless gloves (2) fokhagymás leváros kalács :) (1) fonalak (3) fülvédő (1) gail pattern (1) gail shawl (18) hájas tészta (1) happy birthday (1) Haruha scarf (1) Haruni shawl (1) horgolás (2) How to knit it? (1) idézet (1) Jaques Cousteau Hat (1) játék (2) kardigán (1) karikás ostor (1) kellokukka (1) kellokukka shawl (9) kenyér (2) kesztyű (1) kicsi-lány sapka (1) kiri (11) knitting (4) knitting bag (1) knitting hat (15) knitting hats (5) knitting needle (1) knitting sock (15) könyv (1) kötés (1) kötött (1) kötött sapka (6) kötött zokni (3) lábmelegítő (1) Laminaria (8) leaf and flower shawl (3) Leaf lace (1) Leafy Lace Scarf (1) legwarmers (1) lekvár és csalamádé (1) Mathilda's shawl (2) mittens (9) moncsi (1) olasz kezdés és befejezés (1) orange Gail (1) our new dog (1) pattern with Excel (1) pendrive-"coats" (1) pite (2) poncsó (2) pumpkin (1) rainbow (1) Rocco és Vinny (1) sajt (1) scarf (2) shawl (2) shetland triangle (6) short row heel (2) sock heel with short row (1) sock yarns (4) socks (6) South Bay Shawlette (1) Springtime Bandit (1) Stretchy Bind Off (1) Swallowtail Shawl (7) táska (3) tolnai gyapjú (1) Touch me (1) tömködős piramis (1) Trinity (1) túrófánk (1) unser neuer Hund (1) unser neuer Hund) (1) uruguay-i lace (3) wool yarn (3) yarns (5) yarns and needles from Finland (1) zokni (4) zoknifonal (1)