2010. február 23., kedd

Sajtrecept

Nem saját kútfőből való, a Kézimunka fórumon olvastam, kipróbálásra kölcsönvettem, és bevált. Azt azért hozzáteszem, hogy tisztán házitejből készítem, nem is tudom már, mióta kapunk igazi tejet, talán tíz évnél is régebben.


"Lágy sajt

5 liter 3,5%-s tejet felforralni,

1 ek sóval 2 percig forralni

1,5 dl 10%-s ecetet beleönteni és ismét 2 percig forralni

Óvatosan keverve addig amíg áttetsző savó képződik , kicsit várunk és leszűrjük a kicsapódott túrószerűséget, gézbe rakjuk felakasztjuk hogy kicsepegjen még a benne lévő savó, kb. 15 perc picit megnyomkodjuk és 2 edénybe tesszük, már ha 2 féle ízesítést szeretnénk, én az egyikbe 1 fej lilahagymát és snidlinget apróra vágva belegyúrtam, a másikba meg 3 gerezd átpréselt fokhagymát, kis edénybe vagy formába nyomkodva amit belülről sóval megszórtam, pár óra múlva megfordítani újra benyomkodni a formába és szép sima sajtunk lesz,folpakkal ki lehet bélelni a formát hogy könnyebben kiszedjük természetesen akkor azt sózzuk meg,! Tartósítani ha tovább akarjuk eltartani sós vízben kell egy éjszakát áztatni, de ezt még nem próbáltam ki . Ebből a mennyiségből kb. 70 dkg-s sajtunk lesz."




7 megjegyzés:

ercsu27 írta...

Nnna, ez a kedvenc sajtom, szinte hetente csinálok egy adagot belőle. :-)

Legjobban pirítva szeretem! A natúr sajtot kb. centi vastag szeletekre vágom, és egy teflonon kettő csepp olíván szép pirosra sütöm. Igen, a sajtot!:-) Pirosra! Eszméletlen finom, ma is ezt ebédeltem! :-)
Ja, mert a jó múltkor még siránkoztam a tejesember miatt, de azóta már van tejautomata a szomszédban, állandóan friss házitejjel. :-)

Rózsaszín pöttyök írta...

Én is csináltam egyszer, de nem sajtot akartam, hanem túrót. Sikerült jobban kicsepegtetnem. Kicsit sótlan volt... :-)

Moncsi írta...

Csak túrót is szoktam, de akkor inkább altatom előtte a tejet, és azt melegítem föl. Abból aztán általában pogácsa lesz, vagy pite, netán palacsintába kerül. Ercsu, mikor itt voltál, visszaúton, akkor nem pogácsa volt? Odafelé almáspite, arra emlékszem.

ercsu27 írta...

A túrót nem így kell! Hanem ahogy Moncsi írja: először altat, aztán egy kicsit felmelegít, aztán csöpögtet.

Odafelé almáspite, visszafelé pogácsa! :-)
Meg volt rántott tök is, ami nagyon finom volt! :-) De azt ne kérdezd, melyik úton! :-)

Moncsi írta...

A tök odafelé, nemsokára megint lesz, már lement a hó a kertről.

Kriszta írta...

Ezt muszáj lesz nekem is kipróbálnom :)

Díjat kaptál :)))

Rózsaszín pöttyök írta...

Igen, kicsit meg volt savanyodva. Azért akartam volna túrót. (Csak nem tudtam, hogy épp csak ki kell nyomkodni; én beleöntöttem egy szitába, és hagytam egy napig, a hűtőben lecsöpögni... :-P)

Szerencsém volt, mert jó ízű lett. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogarchívum

Rendszeres olvasók

Címkefelhő

"...ott születtem én..." (1) "crochet baskets" (1) "little girl"hat (1) "owl"mittens (1) ( násá nóvaja szobáká (1) Adamas shawl (3) Adamas shawl. (1) Aeolian shawl (11) ajándék (2) bag (1) baltic blossoms (2) calorimetry (4) crochet (2) crochet bag (1) crochet bolero (1) crochet butterflies (1) crochet butterfly pattern (1) crochet doilies (5) crochet hat (1) crochet shopping bag (1) crocodile stich (1) család (4) Echo flower shawl (1) ékszer (1) emlékezés (4) entrelac knitting (1) fingerless gloves (2) fokhagymás leváros kalács :) (1) fonalak (3) fülvédő (1) gail pattern (1) gail shawl (18) hájas tészta (1) happy birthday (1) Haruha scarf (1) Haruni shawl (1) horgolás (2) How to knit it? (1) idézet (1) Jaques Cousteau Hat (1) játék (2) kardigán (1) karikás ostor (1) kellokukka (1) kellokukka shawl (9) kenyér (2) kesztyű (1) kicsi-lány sapka (1) kiri (11) knitting (4) knitting bag (1) knitting hat (15) knitting hats (5) knitting needle (1) knitting sock (15) könyv (1) kötés (1) kötött (1) kötött sapka (6) kötött zokni (3) lábmelegítő (1) Laminaria (8) leaf and flower shawl (3) Leaf lace (1) Leafy Lace Scarf (1) legwarmers (1) lekvár és csalamádé (1) Mathilda's shawl (2) mittens (9) moncsi (1) olasz kezdés és befejezés (1) orange Gail (1) our new dog (1) pattern with Excel (1) pendrive-"coats" (1) pite (2) poncsó (2) pumpkin (1) rainbow (1) Rocco és Vinny (1) sajt (1) scarf (2) shawl (2) shetland triangle (6) short row heel (2) sock heel with short row (1) sock yarns (4) socks (6) South Bay Shawlette (1) Springtime Bandit (1) Stretchy Bind Off (1) Swallowtail Shawl (7) táska (3) tolnai gyapjú (1) Touch me (1) tömködős piramis (1) Trinity (1) túrófánk (1) unser neuer Hund (1) unser neuer Hund) (1) uruguay-i lace (3) wool yarn (3) yarns (5) yarns and needles from Finland (1) zokni (4) zoknifonal (1)