2011. szeptember 4., vasárnap

Szilvás pite...

...barackkal. Ennyit módosítottam az Erdélyi Konyha szeptemberi számában megjelent recepten. A tésztánál grammra kimértem a hozzávalókat, ja, és nem volt itthon natúr joghurt, ezért aludttejet tettem bele. De a többi stimmel. Hihetetlenül laza, és rugalmas lett a kisült pite, ami nálam nem egyértelmű, mert mindig jó masszívra szoktam "elrontani" a kevert tésztákat. de ezt nagyon ajánlom, jó alaprecept más gyümölcsökhöz is. Köszönet érte Ottisnak és csapatának!

A recept:(hátha valaki nem jut hozzá a magazinhoz)

1 kg szilva, 40 dkg liszt, 4 tojás, 1 tasak sütőpor, 2 tasak vaníliás cukor, 25 dkg cukor, 5 dkg vaj, 1.5 dl natúr joghurt, 1 citrom lereszelt héja, és a leve.

Szilvát kimagozzuk, citromlével locsoljuk, más gyümölcsnél, ahogy kívánja előkészítjük. Vajat felolvasztjuk, A tojásokat a cukrokkal habosra keverjük, lassan hozzáadjuk az olvasztott vajat, a joghurtot, a citromhéjat, végül a sütőporos lisztet. A tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük /nekem a gáztepsi tele lett vele, és szilikonos papírt tettem alá/. Kirakjuk a gyümölccsel és előmelegített sütőben 40 percig sütjük. Porcukorral hintjük kihűlés után.

7 megjegyzés:

Annamari írta...

Kellett nekem elolvasni, most meg megkívántam :)))... de szerencsére holnap úgyis sütnöm kell, addig túlélem valahogy.

Moncsi írta...

Annamari! Ha megkívántad, akkor meg kell adni a testnek...:)))

nöné írta...

Na, akkor ezt is elmentettem:o) Úgy ennék valami édeset.
Félve kérdezem, a pakk megérkezett?

Moncsi írta...

Gyöngyöm! Én már abban a szent minutumban lelkendeztem Neked, de úgy tűnik elveszett az üzenet az éterben. Meg hááát, és nagggggggyon tecccccik, kb. ezt írtam. A kezed aranyba kéne foglalni, de ez így nem jó, mert akkor nehezen tudnád serényen mozgatni a kacsóidat. Köszi, és majd még hálálkodok!

Kati írta...

Te már sütöttél is a szeptemberi számból, én meg még nem is láttam? Finom lett a pitét biztos, Ottiséktól, csakis finomat lehet tanulni.:)

Moncsi írta...

Igen, Kati, sütöttem. Ráadásul nem is bontottam ki aznap, hogy megérkezett, szerintem három napot vártam vele. :)))

Névtelen írta...

http://www.site.com - [url=http://www.site.com]site[/url] site
site

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rendszeres olvasók

Címkefelhő

"...ott születtem én..." (1) "crochet baskets" (1) "little girl"hat (1) "owl"mittens (1) ( násá nóvaja szobáká (1) Adamas shawl (3) Adamas shawl. (1) Aeolian shawl (11) ajándék (2) bag (1) baltic blossoms (2) calorimetry (4) crochet (2) crochet bag (1) crochet bolero (1) crochet butterflies (1) crochet butterfly pattern (1) crochet doilies (5) crochet hat (1) crochet shopping bag (1) crocodile stich (1) család (4) Echo flower shawl (1) ékszer (1) emlékezés (4) entrelac knitting (1) fingerless gloves (2) fokhagymás leváros kalács :) (1) fonalak (3) fülvédő (1) gail pattern (1) gail shawl (18) hájas tészta (1) happy birthday (1) Haruha scarf (1) Haruni shawl (1) horgolás (2) How to knit it? (1) idézet (1) Jaques Cousteau Hat (1) játék (2) kardigán (1) karikás ostor (1) kellokukka (1) kellokukka shawl (9) kenyér (2) kesztyű (1) kicsi-lány sapka (1) kiri (11) knitting (4) knitting bag (1) knitting hat (15) knitting hats (5) knitting needle (1) knitting sock (15) könyv (1) kötés (1) kötött (1) kötött sapka (6) kötött zokni (3) lábmelegítő (1) Laminaria (8) leaf and flower shawl (3) Leaf lace (1) Leafy Lace Scarf (1) legwarmers (1) lekvár és csalamádé (1) Mathilda's shawl (2) mittens (9) moncsi (1) olasz kezdés és befejezés (1) orange Gail (1) our new dog (1) pattern with Excel (1) pendrive-"coats" (1) pite (2) poncsó (2) pumpkin (1) rainbow (1) Rocco és Vinny (1) sajt (1) scarf (2) shawl (2) shetland triangle (6) short row heel (2) sock heel with short row (1) sock yarns (4) socks (6) South Bay Shawlette (1) Springtime Bandit (1) Stretchy Bind Off (1) Swallowtail Shawl (7) táska (3) tolnai gyapjú (1) Touch me (1) tömködős piramis (1) Trinity (1) túrófánk (1) unser neuer Hund (1) unser neuer Hund) (1) uruguay-i lace (3) wool yarn (3) yarns (5) yarns and needles from Finland (1) zokni (4) zoknifonal (1)